Педагогічні новації


Збірка на виставку 
"Творчі сходинки педагогів Волині"


                                                                                             

Зміст

 Майстер –клас учителя зарубіжної літератури Бартошик Світлани Григорівни

Давно  відома істина проста:
Людина починається з добра.
Усе хороше починається з любові.
І сенс життя тому дано знайти,
Хто в кожнім подиху і в кожнім слові
Цей божий дар уміє берегти.
   А я переконана, що не тільки берегти, а й ділитися своїм світлом, добром, любов’ю з іншими людьми, людьми, які зустрічаються на життєвій дорозі.  Про любов до інших ми вели розмову з дітьми, працюючи над змістом твору Е.Портрет «Поллліанна». Цю розмову я хочу продовжити далі, тому що не може бути вчителя без любові, без любові до дітей, з якими працює щодня, без любові до роботи. І якщо ця любов буде, а я переконана, що у всіх присутніх вона є, то буде і результат. Прикладом безмежної безкорисливої любові до інших є твір «Полліанна», який вивчається у 5 класі, хоча роман варто прочитати всім. Читаючи роман, ми всі захоплювались мужністю, стійкістю Полліанни. Незважаючи на сирітство, самотність, вона просто випромінювала доброту у всіх її проявах, дарувала її всім, хто цього потребував. 
Тому  давайте складемо рекламу твору Е.Портер «Полліанна».
  Відомий художник Микола Рюріх казав: «Я бачу сонце в глибині себе, і в кожному я бачу сонце,,,». Мені здається, що справжній вчитель, який любить свою роботу, любить дітей, з якими працює, є також своєрідним сонцем. Тож давайте виконаємо вправу на емоційне налаштування і відтворимо свій настрій на малюнках, які я приготувала для вас. Виконайте таке завдання покроково:-
-         з’єднайте лініями крапки і створіть образ сонця,
-         відобразіть графічно свій настрій у зображенні сонця,
-         підберіть відповідно до вашого настрою, емоційного стану колір сонця.
Нехай  ці сонечка на дошці і партах теплом зі своїх сердець та світлом, яке іде від них, зігріють класну кімнату, а ми  будемо працювати далі. 
    Зарубіжна література, яку ми обрали для щоденної праці, предмет унікальний. Літературу називають  храмом людської душі. Цей предмет вимагає від учителя не лише різнобічного особистого розвитку, володіння широким спектром знань, ерудицією і, звичайно, знанням психологічних та психічних особливостей дитини, бо аналізуючи твори, вчинки персонажів, ми даємо їх оцінку, вчимо дітей на їх прикладах, або, навпаки, застерігаємо них. Тобто, ми працюємо над формуванням характерів учнів, принаймі, допомагаємо у цьому формуванні. Сучасні діти бувають дуже злими, проявляють жорстокість у ставленні один до одного, байдужість,  іноді навіть насилля.  Тому  сьогодні ми попробуємо  скласти пазл добра засобами літератури. Що ж таке Добро?
1.     Давайте складемо асоціації зі  словом добро і тим самим зробимо така званий ланцюжок єднання:
добро- світло, тепло, радість, любов, милосердя, увага, співчуття, підтримка.
2.  «Мозаїка»: із поданих слів скласти вислів про добро
3. Пазл «Добро».
 Працювати будемо у парах. Кожна пара вибере собі колір, яких подобається. Зі зворотнього боку написана цифра – це клас, програмні твори якого вам необхідні для роботи над пазлом. На кольорових листках вам потрібно
-         зобразити геометричну  або будь - яку іншу ) фігуру, ( оскільки працюєте у парі, їх буде дві – на кожному аркуші), 
-         у намальованій фігурі зобразіть символ ( ілюстрація, емблема, вислів,  схема, щось пов’язане із країною, твором  чи письменником, які подарували світу твір, тощо), який, на вашу думку, має неабиякий вплив на формування доброти у школярів:  любові, милосердя, радості, гуманізму тощо…
(звучить музика)
 Кожен презентує свій пазл.
У нас вийшла енергетично позитивна, приємна для споглядання композиція, яка не просто зблизила всіх нас, а підтвердила, що всі ви – духовно багаті особистості.
4. Складання міні – акровірша про результативність нашого заняття ( успіх, добро, радість)
у – сміхнена й успішна вона-
с – вітлана Григорівна.
п – ідготувала майсер - клас
і –  духовна усіх зблизила..
х – орошого вам дня!
5. «Квітка цінностей».
     Уявіть, що у ваших руках – чарівна квітка добра. (Звучить тиха, спокійна музика). У думках помістіть усе добро з цієї квітки у своє серце. Відчуйте, як добро входить у вас, як воно зігріває ваш думу, несе радість. У вас з’являються нові сили, здоров’я, щастя. Я хочу, щоб з такими щирими серцями ви йшли по життю.
Запрошую вас написати на пелюстці у Родовому відмінку те, що ви бажаєте один одному (щастя, здоров’я, успіхів, миру, злагоди, віри, радості, терпіння…)  і загорніть кожну пелюстку.
Сьогодні ви складали вислів про добро, у якому звучали слова, про добро, яке обов’язково повернеться до доброї людини.  Як ви бачите, добро повертається до вас.
 (квітка ставиться у тарілку з водою, пелюстки мають розкритися).
Хай завжди  ваші серця і душі будуть відкриті для добрих справ.
Підсумок заняття: я щиро дякую вам за роботу. Сподіваюсь, що ви отримали задоволення від праці. Вправи, які я сьогодні використала, мені дуже подобаються, можливо, вони всі вам знайомі. Якщо ні , то я буду рада, якщо ви використаєте їх у подальшій роботі.
  Бажаю вам творчого натхнення на кожен день, бажаю  побачити себе у дітях, з яким ви працюєте, прожити їхнє дитинство як своє власне і тоді обов’язково буде позитивний результат. На згадку про нашу зустріч я хочу подарувати вам тепло наших  долонь і , сподіваюсь, що ви його відчули.  Любові Вам і добра. ( дарує долоньки із сердечком)



 Опрацювання новітніх методів
                        візуалізації навчального матеріалу



                                           Ментальну карту уроку  вивчили...


                                                      Робота над кластером


                                          Флеш-моб "З Україною у серці"




Немає коментарів:

Дописати коментар